Virusna infekcija uzrokovana virusom iz roda Paxoviridea ( uključuje viruse malih boginja i vakcinije). Moluskum kontagiozum virus inficira samo pločasto slojeviti epitel. Identifikovana su dva razlicita podtipa : MCV I i MCV II. MCV II se česce javlja u detinjstvu do 15.god života , a MCV I je šu starijem uzrastu.
NACIN PRENOSENJA: blizak kontakt sa bolesnom osobom . Topla vlažna sredina pogoduje nastanku infekcije.Ranije se smatralo da je isključivo seksualno prenosiva bolest, jer su češće zahvaćene genitalne regije i prisustvo kod oba partnera, a prisutna je i udruženost sa drugim seksualno prenosivim bolestima, multiple promene na licu moguce je kod AIDS-a. Bolest ima dvostruku distribuciju i najčesca je pre 10 godine života, a sve više je u porastu kod seksualno aktivnih starijih osoba , posebno kod osoba koje vec imaju imunodeficijenciju.
Od momenta kontakta do pojave promena izazvane virusom MCV treba da prodje 2-6 nedelja, promene mogu biti pojedinačne ili višebrojne i zahvataju najčešće vulvu i donji deo abdomena, pojavljuju se u simetričnom rasporedu na suprotnim povrsinama kože.NIkada se nejavljaju na vagini i grliću materice. Neke promene mogu podsećati na kondilome a neke čak na karcinom koze.
Pojedinačne lezije mogu nestati tokom dva meseca, ili se zameniti novim promenama.Kod nekih mogu se zadržati godinama.
Bolest je BENIGNOG-DOBROĆUDNOG karaktera, može se lečiti da bi se sprečilo dalje širenje, ublažile tegobe udruženosti infekcija ili iz estetskih razloga.
Tehnikom leserske vaporizacije najmanje se traumatizuje okolno tkivo, proces ozdravljenja je mnogo brži.