ŠTA JE AKTIVNI VIRUSNI HEPATITIS?

– Akutnini virusni hepatit je zarazna bolest izazvana virusima A,B,C,D,E koji dovode do zapaljenja i nekroze jetre
– Akutni virusni hepatit spada u tri najučestalije akutne infektivne bolesti u našoj zemlji
– Zbog dugotrajnog lečenja i posledičnog hroničnog oboljenja jetre je i najznačajnije akutno infektivno oboljenje u mnogim zemljama sveta pa i našoj
– Virusni hepatit može imati i hroničnu formu

KAKO SE PRENOSI HEPATITIS B?

– Izvor infekcije je čovek bilo da boluje od akutnog ili hroničnog hepetita B,ili je takozvani zdravi HB vironoša
– HBV infekcija se prenosi putem zarazne krvi ili derivatima krvi
– Preko nesterilnih igala i špriceva kod intravenskih narkomana i osoba koje se tetoviraju
– Pri medicinskim intervencijama
-Može se preneti kontaktom ,najčešće seksualnim putem,a dokazano je i prenošenje oralno- oralnim putem
– Hepatit B virus se može preneti i sa obolele majke na bebu u toku porođaja
– Deca koja su inficirana prilikom porođaja postaju hronični nosioci hepatit B virusa,a samim tim i izvor infekcije

KOJE SU RIZIČNE GRUPE DA OBOLE?

– Medicinsko osoblje koje pri radu dolazi u neposredan kontakt sa inficiranim licima
– Seksualno promiskuitetne osobe ( homoseksualci,prostitutke )
– Intravenski narkomani
– Bolesnici na hemodijalizi ,hemofiličari
– Osoblje i štićenici posebnih institucija
– Polni partneri osoba nosioca hepatit B virusa ( HBV )
– Novorođenčad majki zaraženih HB.
– Osobe koje putuju u endemska područja
– Ostali:policija,vojska,i svi oni koji su zbog prirode posla ili načina života izloženi povećanom riziku zaraze HBV virusom

KAKO SE MOŽEMO ZAŠTITITI OD HEPATITISA B?

– Imunizacija je najduža ,najefikasnija i najekonomičnija mera prevencije bolesti i smrti od određenih zaraznih bolesti pa i hepatita B.
– Postoji program obavezne imunizacije lica određenog uzrasta i lica eksponiranih određenim zaraznim bolestima
– U tu grupu svrstana je i vakcina protiv hepatita B. Uvedena je u sistem redovne i obavezne vakcinacije za bebe rodjene u poslednjih nekoliko godina. Sve osobe koje je nisu primile na rodjenju,a spadaju u bilo koju od rizičnih grupa, treba da se vakcinišu.

ZAKAZITE ONLINE